God borgerdialog

God borgerdialog

Tag et kursus i god borgerdialog hos os

Tag på kurset ”God borgerdialog” og bliv rustet til at skabe positive relationer og håndtere konflikter i arbejdet med borgere i private hjem. Kurset er særligt velegnet til medarbejdere, der arbejder tæt med borgere med funktionsnedsættelser og deres pårørende.

Kurset bygger på vigtigheden af at etablere og vedligeholde gode relationer samt afstemme forventninger mellem borger, pårørende og medarbejder. Ved at forstå og implementere effektive kommunikationsstrategier, kan du som medarbejder undgå konflikter og misforståelser, og derved sikre en højere kvalitet i borgerdialogen.

Undervisningen fokuserer på både teoretiske og praktiske aspekter af relationer og konflikthåndtering, og den tager udgangspunkt i relevante cases og rollespil for at sikre, at du kan anvende de lærte værktøjer direkte i dit arbejde.

På dette kursus får du en række kommunikationsredskaber med hjem, så du ved, hvordan du bedst muligt håndterer konflikter i dit arbejde.

Vores kunder

Læringsmål på kurset

  • At kunne lave en konkret og præcis forventningsafstemning for at undgå konflikter og misforståelser.
  • At kunne håndtere konflikter på en god og konstruktiv måde.
  • At være bevidst om ens egen rolle i konflikter.

Fordele ved kurset

  • Kurset er praktisk orienteret med brug af cases og rollespil, hvilket sikrer, at du kan overføre teori til praksis.
  • Du får en værktøjskasse med konkrete redskaber til at forbedre kommunikationen og konflikthåndteringen i dit daglige arbejde.
  • Undervisningen tilpasses deltagernes konkrete udfordringer og behov for maksimalt udbytte.

Udbytte på kurset

  • Du bliver en kompetent kommunikator med fokus på god borgerdialog.
  • Du får værktøjer til at skabe bedre relationer og håndtere konflikter effektivt.
  • Du lærer at forstå og navigere i de komplekse dynamikker, der opstår i arbejdet med borgere og deres pårørende.

Se vores andre kurser her

Skriv til os